OMOGUĆAVA HT
Najveći specijal u Hrvatskoj o tome kako biti uspješniji na poslu, imati više vremena i biti sretniji
Ovo bi trebao biti što kraći tekst jer realno imate posla, a imamo ga i mi. U gužvi smo, nemamo vremena. Totalno smo busy! To je jedan od osnovnih načina da drugima damo do znanja da smo bitni. Jer ako nismo u gužvi i imamo vremena, nismo važni, istina? Apsolutno neistinito! Postoji način kako možete biti manje u gužvi, imati više vremena i - biti produktivniji. Zove se – smart working. Bez obzira na to jeste li vlasnik tvrtke, menadžer ili zaposlenik – uz pomoć tehnologije danas možete raditi pametnije, biti uspješniji, imati veće prihode i sretnije suradnike. Evo kako...
Budućnost rada
4 trenda koji zauvijek mijenjaju način na koji radimo
1
Milenijalci: Stara pravila više ne vrijede
I male i veće tvrtke imaju velik izazov privući Generaciju Y u svoje redove: milenijalce rođene nakon 1982., odrasle u digitalnoj eri i priljepljene za svoj smartphone. Oni su sasvim drugačiji od dosadašnjih zaposlenika: očekuju više slobode i manje kontrole. Ključ je da se stvori uzbudljivo poduzetničko okruženje za njih i da im se da sloboda. Istraživanje Gallupa iz 2017. pokazuje da oni mijenjaju stari način rada.
2
Ljudski oblak: Radimo kad želimo i otkud želimo
“Ljudski oblak” freelancera koji rade kad god treba odakle god žele - uz pomoć tehnologije - potpuno će protresti radnu scenu. Dva najveća websitea za freelancere su Amazonov Mechanical Turk, koji tvrdi da ima 500.000 freelancera iz 190 zemalja u bilo koje doba dana i noći i Upwork koji procjenjuje da ima 10 milijuna freelancera iz 180 zemalja u svojoj bazi. Oni se natječu za 3 milijuna projekata godišnje. Broj ljudi koji rade od kuće ili su location free dramatično raste. Kućni ured, kafić, plaža, planina, vikendica - sve više ljudi svoj laptop, smartphone i tablet smatra svojim uredom i bitan im je samo dobar Wi-Fi.
3
Nema više mirovine
Ljudski vijek se produljio za šest godina od 1990., prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). Zbog toga se očekuje da ljudi dulje rade - pritisak stiže od vlada koje ne mogu isplaćivati mirovine za sve dulje živuću populaciju, ali i od samih pojedinaca koji se bore s malim penzijama i ušteđevinama.
4
Stiže umjetna inteligencija
Doći će do ogromne promjene, koja se može usporediti s industrijskom revolucijom. Roboti i inteligentni kompjutorski sistemi imat će puno dramatičniji utjecaj na radna mjesta, nego što je to imao internet, kaže Jerry Kaplan, poduzetnik iz Silicijske doline koji predaje o umjetnoj inteligenciji na sveučilištu Stanford
Želite li već danas raditi pametnije?
Kako raditi pametnije
5 STVARI KOJE ĆE ŠOKIRATI MENADŽERE I RADNIKE
Kako biti produktivniji, imati veće prihode s manje uloženog posla, biti efikasniji, imati više vremena i biti sretniji
Mit o “busy workingu” srušio je Ed Baldwin, poslovni konzultant koji je tekstom “Busy is the new Stupid” otvorio pravu Pandorinu kutiju. Jer živimo u novom, digitalnom dobu u kojem nam tehnologija omogućava raditi pametnije, imati više vremena, biti produktivniji, dobu u kojem se cijeni kreativa i posao koji se završava na vrijeme - bez obzira na to gdje vi sjedili da ga obavite. Neki od najproduktivnijih i najzaposlenijih ljudi nikad vam ne daju do znanja koliko su u gužvi. Naći će vrijeme za vas i potpuno vam se posvetiti, a da ne rade još sto stvari uz to. Jesu li samo organiziraniji i fokusiraniji i znaju što su im prioriteti? Većina nas rasipa svoje vrijeme uvjereni da je biti jako zaposlen kul. Biti “busy” više nije kul. Živjeti sretno, zdravo i u skladu s prirodom, dobro se hraniti, imati slobodno vrijeme - to je danas statusni simbol jer nam to omogućava razvoj tehnologije. Raditi pametno ono je što će vas učiniti sretnijim. Evo nekoliko načina na koji možete početi raditi - pametno...
1
RIJEŠITE PROBLEM ZATRPANOG INBOKSA
Svakoga dana najmanje dva sata provedete uz mailove, procjenjuje konzultantska kuća McKinsey. Da li vam posao obavljen u tih 25% vremena donosi i 25% prihoda? Ako ne - optimizacija je više nego pametan način da bolje iskoristite gotovo četvrtinu svog radnog vremena. Nisu svi mailovi jednako bitni. Mail koji vam pošalje direktor nije u istom košu kao tjedni newsletter na koji ste se pretplatili. Dan Ariely, jedan od najpoznatijih bihevioralnih ekonomista sa Sveučilišta Duke, odlučio je selektirati mailove, nakon što mu je inboks svakodnevno bio zatrpan stotinama njih.

- Stalo mi je do načina na koji krivo upravljamo našim zdravljem, pogrešno upravljamo našim novcem i pogrešno upravljamo vremenom. Ovo posljednje možda je najlakše regulirati. Možda naše vrijeme ne možemo savršeno optimizirati, ali možemo napraviti znatne pomake - rekao je.

Kako? Ariely je na temelju istraživanja koliko je koji mail bitan došao do zaključka kako na 12% njih treba odgovoriti u roku od 5 minuta, 7% u roku od jednog sata, 4% u roku od 4 sata, na 17% do kraja dana, na 10% do kraja tjedna, na 15% u jednom trenutku, a njih čak 35 posto uopće nemamo potrebu vidjeti. Na temelju toga nastala je aplikacija Filtr, koja određuje kad će se koji mail pojaviti u inboksu. Korisnici mogu namjestiti aplikaciju tako da se mailovi članova obitelji pojavljuju odmah, a newsleteri svi odjednom na kraju dana. Ariely je pomogao i u stvaranju aplikacije Shortwhale, koja pomaže primateljima da lakše sortiraju mailove.
2
RADITE 20 POSTO VREMENA ZA 80 POSTO PRIHODA
Raditi pametno znači imati iste rezultate u manje vremena. Zbog toga je bitno povećati fokus, biti brži i organiziraniji. To što vi sjedite u uredu 10 sati ništa ne znači. Poznato pravilo 80/20 navodi kako 80% vaših rezultata dolazi iz samo 20% vašeg truda. Kompanije znaju da većina prihoda dolazi od samo nekoliko kupaca, a većina vaših rezultata od samo nekoliko zadataka. Zato ako udvostručite vrijeme koje provodite na bitnim zadacima gdje ste produktivni i prestanete raditi ostale, udvostručit ćete i rezultate i potrošiti 60% manje vremena. Što znači da ćete u 4 sata obaviti nešto za što vam je inače trebao 10-satni radni dan. Evo primjer Tonija. On je copywriter koji radi za agencije. U tipičnom radnom danu piše svoj elektronički newsletter, drži jednosatni online trening za stranke, desetak puta nazove potencijalne stranke, razvrstava plaćene i neplaćene račune i posprema svoje radno mjesto. Velika je prednost što radi od kuće i treba mu samo brzi internet, podatke može pohraniti u cloudu i raditi s bilo kojeg uređaja bilo gdje. Ali - on misli da sve to mora obaviti, a opet samo mu online trening i komunikacija s potencijalnim klijentima izravno donosi profit. Njegova skrivena produktivnost krije se u tome da više zove klijente, a manje se bavi računima. U stvari, mogao bi zaposliti računovođu na cijelu godinu od samo jednog klijenta kojeg je dobio zbog dodatnih poziva. Ako bi postao samo 10% bolji i efikasniji u komunikaciji s klijentima - to dodaje puno više vrijednosti njegovog biznisa nego sve drugo čime se ranije bavio.
3
MANJE JE VIŠE: BUDITE PRODUKTIVNIJI
Dodatni kofein i sve dulje liste zadataka neće vas dovesti bliže cilju. Stvarno produktivni ljudi ne žele raditi još više stvari, to je zapravo kontraproduktivno. Ako stvarno želite biti produktivni, morate raditi manje stvari, tvrdi projekt menadžer i stručnjak za produktivnost Tony Wong, koji je među ostalim radio za Toyotu, Hondu i Disney.
Srežite To Do listu napola
Umjesto da napravite 30 stvari u danu, fokusirajte se na zadatke koji su stvarno bitni.
Radite više pauza
Pritisak u glavi nakon nekoliko sati rada trebao bi biti signal da se odmorite. Vaš mozak je potrošio svu glukozu i vrijeme je da odete u šetnju, na ručak ili da samo meditirate. Nemojte uzeti samo jednu pauzu u danu, već nekoliko kraćih kako biste napunili baterije.
Upotrijebite jutra da se fokusirate na sebe
Ubojica produktivnosti je kad odmah ujutro sjednete za mailove i provjeravate što sve morate obaviti. To znači da vam drugi diktiraju što trebate raditi. Fokusirajte se na kvalitetan doručak ili vježbanje. Tako ćete dobiti gorivo za ostatak dana.
Rješite najteže zadatke do ručka
Dok vam je mozak još svjež, riješite zadatke koji su vam najteži. Sačuvajte sastanke za popodne.
Prestanite sa multitaskingom
Nemojte raditi 10 stvari odjednom. Mijenjanje zadataka 10 puta dnevno snižava vaš IQ za 10 bodova. Fokusirajte se na jedan zadatak i obavite ga uspješno prije no što prijeđete na drugi.
4
POBOLJŠAJTE SURADNJU U TIMU
Kolege više ne moraju sjediti u uredu - dovoljno je imati Word, Excel, PowerPoint, Outlook online na bilo kojem uređaju. Tako na jednom dokumentu može istovremeno raditi više ljudi, a podaci su uvijek sigurno pohranjeni. Inovacija je nužna tvrtkama kako bi imali najbolje ljude, a postoji nekoliko načina kako ih zadržati:
Fleksibilnost
Posao se više ne mora obavljati u uredu. Većina projekata može se obaviti radeći na daljinu, potreban je samo brz i pouzdan pristup internetu. Korist za poslodavca je ta što može birati između najboljih freelancera na svijetu, a korist freelancera što posao može obaviti bilo kad i bilo gdje. Tehnologija omogućava svim članovima tima da rade odakle hoće i imaju pristup istim dokumentima u realnom vremenu. Alati u cloudu omogućavaju sheranje dokumenata i pristup s bilo kojeg mjesta na svijetu - samo ako je internet dovoljno brz i stabilan. Google Drive omogućava da više ljudi u isto vrijeme radi na dokumentima, čak i ako nisu na istom kontinentu i u istim vremenskim zonama.
Bolja komunikacija
Chat aplikacije poput Slacka ili Basecampa omogućuju zaposlenicima da se maknu iz inboksa i u realnom vremenu vide što se događa s projektima na kojima rade. Bolja komunikacija dovodi do bolje produktivnosti, što se povezuje s povećanjem zadovoljstva zaposlenika.
5
IZAĐITE IZ UREDA: RADITE BILO GDJE
Sve više i više poslova vezano je za računala i sve više pripadnika milenijske generacije spremno je prigrlilo trend rada izvan ureda.
Laptop se pretvara u ured - bitan je jedino brzi internet. Ali nije nužno raditi baš od kuće - može to biti na vikendici, na moru, u kafiću, na sunčanoj terasi u gradu na kavi. Ako je nešto baš hitno, sve se može odraditi i s tableta i mobitela u hodu. Ako imate projekt na kojem radi više ljudi, sve se može vidjeti u realnom vremenu uz pomoć softvera, a uz to se sve može spremiti u cloud, ako vam se slučajno pokvari laptop ili nestanu podaci. Prema američkom istraživanju iz prošle godine o radu na daljinu, čak 91 posto ljudi koji rade od doma osjećaju se produktivnije nego da rade u uredu. Svatko tko radi od kuće spremno će vam odgovoriti kako je to genijalna stvar. Ali - ako mislite da ćete biti super produktivni ako sami krojite svoj radni dan - to nije baš uvijek tako. Nedostajat će vam i motivacije, koncentracije i organizacije. Evo kako ih najbolje riješiti:
Pomozite si aplikacijama
Borite li se s prioritetima ili fokusom? Jednom kad shvatite što vam je najveći problem, možete posegnuti za alatima koji će vam pomoći. Skinite aplikaciju Trello da bolje upravljate projektima, TextEdit da napravite listu zadataka ili Rainy Mood za bolji fokus.
Ne podcjenjujte moć ometanja
Kad radite iz ureda, smetnje su svuda oko vas - kolegica koja glasno priča na mobitel, odlazak na trač partiju, muzika koja dopire s nečije playliste… Možda vam idu na živce, ali istina je da te male smetnje vašem mozgu daju sitne pauze koje su mu potrebne da bi ponovo uronio u posao. Ponekad je radna atmosfera puna smetnji upravo ono što vam treba. Zato onih dana kada nikako ne možete pronaći inspiraciju i koncentraciju, spakirajte svoj laptop i maknite se u obližnji kafić ili sjednite u park. Jer imate tu komociju da si napravite ured upravo tamo gdje vam paše! Ideja nije da zamijenite radni ured s uredom kod kuće.
Iskoristite fleksibilnost
Svaki dan ne mora značiti osam sati rada. Ponekad ćete morati zapeti deset ili dvanaest sati, a ponekad ćete si usred tjedna moći dati slobodan dan. Isto tako morat ćete raditi vikendima ili praznikom, ako to rok zahtijeva od vas. Ali ne od kuće nego, primjerice, na plaži.
Uzimajte pauze
Obavezno uzmite odmor tijekom dana kako bi vam se mozak odmorio. Skuhajte si ručak ili odite jesti negdje van. Nastojte biti aktivni da ne mislite na posao - obavite nešto ili pročitajte nešto sasvim nevezano uz ono što radite.
PRAVILA NAJUSPJEŠNIJIH LJUDI NA SVIJETU DA BI BILI PRODUKTIVNIJI
vježbajte i brinite o sebi
Ne možete biti produktivni ako niste zdravi. Osnivatelj grupacije Virgin, Richard Branson, budi se svaki dan u 5 ujutro i vježba. - Definitivno mogu postići duplo više ako sam u dobroj formi. Zbog vježbanja mi mozak dobro funkcionira - rekao je u intervjuu za FourHourBodyPress. Nekima paše rano ustajanje, ali vježba usred dana isto daje rezultate. Istraživanje britanskog sveučilišta Leeds Beckett pokazalo je da su zaposlenici koji su tijekom radnog dana otišli na vježbanje bili produktivniji.
ne započinjite dan mailovima
David Karp, osnivač socijalne mreže Tumblr, ne pogleda niti jedan jedini mail sve dok ne dođe u svoj ured oko pola 10 ujutro. - Čitanje mailova kod kuće nije produktivno, niti mi dobro legne. Ako je nešto hitno, taj netko će me nazvati ili poslati poruku - rekao je za magazin Inc.
spavajte dovoljno i budite se uvijek u isto vrijeme
Osnivač Microsofta Bill Gates, izvršni direktor Applea Tim Cook i osnivačica Huffington Posta Arianna Huffington, svi spavaju najmanje 7 sati noću. Znanstvenici s finskog Instituta za zdravlje u Helsinkiju otkrili su da oni koji ne spavaju dovoljno - češće uzimaju bolovanje. Optimalno je spavati 7 do 8 sati. Elon Musk, osnivač Tesle i kompanije SpaceX, svaki se dan budi ujutro u 7, nakon 6 sati sna - uključujući i vikendima. Iako je privlačno spavati dugo vikendima, kako biste nadoknadili zaostatke, buđenje u drugačije vrijeme poremetit će vam ritam. Kad se budite nakon uobičajenog vremena, osjećate se umorno i dezorijentirano. Zbog toga postajete i manje produktivni kad se morate probuditi za posao u ponedjeljak.
pojednostavite izbore
Svi mi moramo donositi gomilu odluka cijeli dan, ali trik je u tome da ih pojednostavimo - tvrdi osnivač Facebooka Mark Zuckerberg. Svako jutro on tako oblači istu “uniformu” - traperice, tenisice i sivu majicu kako ne bi trebao razmišljati o tome što nosi. Ne gubi vrijeme na neodlučnost i fokusira se na stvarno bitne stvari tijekom dana u svojoj kompaniji vrijednoj 480 milijardi dolara.
ISPOVIJEST DIGITALNOG NOMADA KOJI RADI ODAKLE GOD ŽELI
Piše: Nađa Irena Fišić
Što sam naučila radeći na udaljenosti 12.000 kilometara od ureda
Zvuči gotovo nevjerojatno da možeš naći posao u Hrvatskoj, a da živiš 12 tisuća kilometara dalje od Zagreba - na Baliju u Indoneziji. Godinama sam radila kao novinarka i onda se prebacila u content writere. Ono što je presudno u cijelo priči kad radiš online je dobar Wi-Fi. Drugo - divno je raditi na daljinu iz prekrasnog tropskog vrta na Baliju, ali postoji i jedan nedostatak - kako se zaboga koncentrirati dok je vani predivno sunčano, plavo nebo bez oblačka i svi idu na plažu surfati!? Radila sam u svojoj sjenici u Balangan Gardenu dok su drugi partijali, tipkala sam kao luda u Bangkoku u vrijeme Songkrana - njihove Nove godine kad se svi zalijevaju vodom i kad se tulumari od 0 do 24. Nisam popila “soju” u Seulu sve dok nisam isporučila dogovoreni posao. Nema izlike da se kasni na rok.
Isto tako - trebaš biti umrežen i dostupan. Ove sam godine taman trebala krenuti na izlet oko Mt. Agunga (da, onog vulkana na Baliju koji je eruptirao) kad mi je stigao ping i ponuda za posao. Ostala sam u Amedu, mjestašcu kraj mora, uz svoj laptop i tipkala. Nema zapravo slobodnih vikenda, praznika ni pravih godišnjih. Jedan moj prijatelj snimatelj i fotograf kaže kako mi nikad ne radimo i uvijek radimo.
Pa dok imamo svu tehnologiju koja nam omogućava da u 4 ujutro uploadamo tekst i fotke s otoka Koh Lanta na Tajlandu - ne bunimo se.
Uz to - vrijedi i obrnuto.
Upravo sam završila siječanjski broj magazina Bali Pocket koji izlazi na engleskom na Baliju. Iz svog doma u Zagrebu.
Svijet je stvarno globalno selo i super mi je da živim u ovo doba digitalizacije. Ja sam je iskoristila da budem slobodna.
Želite li već danas raditi pametnije?
PRILOG JE NAPRAVLJEN U PRODUKCIJI NATIVE AD STUDIJA HANZA MEDIJE I HRVATSKOG TELEKOMA, U SKLADU S NAJVIŠIM PROFESIONALNIM STANDARDIMA JUTARNJEG